Rabu, 02 Desember 2009

lupa

Dari riak wajah,
ada pancaran dakwah.

Dalam tutur bicara,
ada gema tarbiyah.

Dalam gerak langkah,
ada semangat mujahidah.

Kita lupakan wajah yang layu!
Kita tinggalkan bicara pilu!
Kita kuburkan langkah yang lesu!

Bangkitlah Perjuangan!

Tatkala yang haq mendabik megah,
dan kebatilan akur menyembah,
Allah tahu!
Kita pernah menyeka peluh dan air mata
demi Islam tercinta =)



>>>>>>>>>>>>>>>
LuaHaN SeoRaNG iBu
Ku bangga melihatmu
derita dalam perjuangan
dari melihatmu
gembira dalam kelalaian

Ku bangga mendengar
tangisanmu kerana pengorbanan
dari mendengar
tawamu dalam pengkhianatan

Ku bangga
andai dikau syahid
dari hidup tanpa Islam

~Kita Mulia Kerana Islam

>>>>>>>>>>>>>>
hAnYA pAdAMu
Ya Allah...

Sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku sesat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu
Kuatkanlah hati & semangatku
Tabahkan aku menghadapi
segala dugaan yg datangnya drMu

Amin ya Allah
Amin ya Rahman
Amin ya Rahim
Amin ya Karim
Amin ya Rabbal 'Alamin

>>>>>>>>>>
iMpiAn hAti...
Aku ingin hati yg bersih,
Yg jujur apabila berbicara
Yg ikhlas apabila membantu
Yg kuat apabila difitnah
Yg tabah apabila diuji
Yg beryukur apabila disakiti
Yg gembira apabila dikhianati
Yg ceria apabila dibenci

Aku ingin hati yg bersih,
Yg a'ib apabila menghina
Yg hina apabila meminta
Yg insaf apabila terleka
Yg menangis apabila menyakiti
Yg sugul apabila membenci
Yg malu apabila dipuji
Yg tawadhu' apabila dikasihi

Sungguh! Hati itu
anugerah terindah
dr Ar-Rahman
pd makhluk yg brnama manusia.
Bagi insan hina seperti aku
yg bnyk jahil dr 'arif
yg bnyk leka dr peka
hanya satu pintaku ya Allah,

"Andai esok tiada lg untukku,
biarlah aku pulang
dgn hati yg bersih"

>>>>>>>
onLy Allah =)
"Ada mata yg selalu bertadabur akn kebesaran-Nya.
Ada mulut yg selau berdzikir menyebut asma-Nya.
Ada perkataan yg selalu mengingatkn manusia
& ada wajah yg selalu bersembah wudhu'
hanya kerana Rabbnya"
Di kala senja,
kurenungkan kata - kata ini...

>>>>>>

" Barangsiapa menginginkan teman,
cukuplah Allah menjadi temannya...

Barangsiapa menginginkan kekayaan,
cukuplah qana'ah menyertainya...

Barangsiapa menginginkan nasihat,
cukuplah kematian menasihatinya...

Barangsiapa menginginkan harta simpanan,
cukuplah Al-Quran menjadi simpanannya...

Barangsiapa tidak cukup
dgn keempat-4 hal ini,
cukuplah NERAKA baginya..."

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Allah Knows Best
Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yang menciptakan segalanya,
yang menimpakan ujian,
yang menjadikan sakit hatimu,
yang membuatkan keinginanmu terhalang
serta menyusahkan hidupmu,
pasti akan damailah hatimu,
kerana masakan Allah sengaja
mentaqdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia2.

Bukan Allah tidak tahu,
derita hidupmu,
retaknya hatimu,
tapi,
mungkin itulah yang Dia mahukan,
kerana Dia tahu,
hati yang sebeginilah selalunya
lebih lunak dan mudah
untuk akrab dan dekat
denganNya................thank to Allah

Tidak ada komentar: